Sommerjobb


Jeg har fått meg sommerjobb; jippi!
Jeg skal jobbe nesten hele sommer; :S


Jeg har liggi og tenkt litt på om kveldene: når en først fær seg sommerjobb, kommer det til å være din jobb til du slutter, får sparken eller prøver noe annet. Når en først viser ansvar, og viser at man er klar for en sommerjobb, vil ikke foreldrene lenger tenke på deg som den lille jenta/gutten sin lenger; da er du stor og nesten voksen. Det er min negative tanke om jobb, selvom jeg er kjempeglad for at de ville ha meg der,


To helger har jeg jobbet nå; jeg har rykket planter (sette plantene med mellomrom), sitti i kassa og solgt blomster, og vært i fødestua og passa på at barna holder kattungene riktig vei. Ei annen som jobber der sa hun hadde fått mareritt om at kaninene var satt i feil bur, og våknet av sitt eget skrik.

Har du sommerjobb? Når fikk du deg det?
Hva skal du i sommerferien?

Kommentarer

ingunn sa…
deilig å tjene litt penger om sommeren når man går på skole ellers ja :) er på jakt etter heltidsjobb jeg da , ferdig med skolen
siri sa…
hehe, tusen takk :) nei, ikke når jeg først har litt penger!
Benjamin sa…
Sommerjobb...Hmmm...er "fast" ansatt hos onkelen min:P...Skal jobbe når jeg ikke har annet å finne på:P...Det heter visstnok flexitid - Kommer sent, går tidlig...:P
Så gøøy med sommerjobb:D Jeg vil også ha, hvordan jobb da? :D
Anette sa…
Min jobb er i en familiepark med dyr og noen aktiviteter og sånt. Jeg har tre forskjellige plasser jeg kan jobbe, æ'kke så verst med variasjon. ;)
Marianne sa…
Så deilig da;)
Jeg skal jobbe i sommer jeg også. I en butikk jeg er deltidsansatt, så den jobben har jeg hatt i 2 år;)
gratulerer da :)
nei, skal reise rundt i sommer haha :p
eller iallefall halve ferien..
Anette sa…
Så fint da. =)
Jada det blir greit med sommerjobb. ;)

Populære innlegg