Personligheter som lager likheter mellom mennesker

9 personligheter forteller oss at det finnes 9 forskjellige personligheter, som alle har i seg, noen har bare mer av noen ting. Da jeg leste gjennom i går i spansktimen, så ble jeg overraska over hvor sant det egentlig er! Jeg elsker sånne ting, som kan fortelle om deg selv. Sånne ting du kanskje ikke har tenkt på selv engang! Og måter andre kan forstå deg på!

"Ifølge den 4500 år gamle læren om Enneagrammet er vi sammensatt av ni forskjellige personlighetstyper, men du vil sannsynligvis identifisere deg sterkest med en av dem.



Enneagrammet er som et skattekart over ditt indre, og når du finner din erketype vet du hva du domineres av og hvordan andre kan lære å forstå deg."

Jeg kjenner meg igjen i alle personlighetene, men ikke alt de forskjellige personlighetene presenterer.
- Reformatisten: God dømmekraft, opptatt av å jobbe hardt for å få til ting.
- Diplomaten: Fredelig liv, aksepterer mennesker
- Entusiasten: Livet er fylt med muligheter
- Utfordreren: Sier ting rett ut, kan virke voldsom, men er bløt på innsiden
- Lojalisten: Alle saker har mange sider
- Mentoren: Støttende om det behøves, sjenerøs og vennlig
- Utføreren: Utføreren nyter stor respekt som rollemodell og kan være inspirerende for andre.
- Individualisten: Følelsene fører livet, opptatt av hvordan andre oppfatter henne
- Observatøren: Får ofte respekt via all kunnskapen hun har inni seg


Hvilken type er du?

Kommentarer

Kanskje diplomaten, lojalisten og entusiasten.^^

Populære innlegg