Hva er trend og hva er ma'style, ei gata!


Min stil prøver jeg å legge så likt til min personlighet som mulig. Jeg vil se ut som imaget mitt. Noen venner av meg sier; "ahh, jeg følger ikke trender, det er teit." Det får meg til å tenke; gjør jeg det? Er jeg opptatt av trender?
Skjønnhetsbildet skiftes ut like ofte som det kommer en ny tv på markedet. En dag er det katteøyne med matte beige lepper som teller, neste dag er det mørkerøde lepper med puljede øyenvipper. Noen ganger får vi inspirasjonen fra motebloggere, andre ganger fra kilder vi ikke engang ante at vi la merke til.
Jeg tegner/designer klær i min røde skissebok, og har opplevd å ha tegnet et plagg, og uken etter har h&m kommet med samme plagget i en litt annen utgave. Hvordan har det seg at jeg og Margiela har fått inspirasjon fra samme sted?
Inspirasjon finnes i mennesker som utstråler noe spesielt. Du kan være så fin du bare vil, men uten den spesielle utstrålingen av noe spennende kommer ikke folk til å se på deg engang. Du hadde ikke sett på en sjenert jente som prøver å gjemme seg for verden, selv om hun gikk i det kuleste antrekket noen gang. Du hadde ikke lagt merke til henne. Men uansett hvilken drosje Carrie Bradshaw hopper ut av legger vi merke til henne. Kanskje hun er et dårlig eksempel; men du ser når en dame eier gata og når hun ikke gjør det!

Kommentarer

Populære innlegg