Jeg må si mer av det jeg tenker på

Denne bloggen om Gestaltterapi lærte meg akkurat noe, som jeg har lurt på lenge. Dette blogginnlegget spesielt som bloggeren kalte Avstanden mellom meg og deg er tankene dine. En terapeut sa til meg at jeg har en utrolig stor tankekapasitet. Jeg har den muligheten at jeg kan føle og kjenne på sansene mine, samtidig som jeg har en hel verden oppe i hodet mitt. Jeg er ganske kreativ, og derfor blusser det opp ti nye tanker av hver ting den andre personen sier. Jeg burde nok snakke mer.. Men hvis jeg hadde snakket like mye som jeg hadde tenkt hadde jeg absolutt ikke vært en hyggelig person å være med. 

Jeg følte denne bloggen jeg nevnte, sa til meg at jeg burde si mer av det jeg tenker. På den måten slipper jeg å sitte inne med alt dette, og de andre holder følge. For å klare dette må jeg finne høflige måter å avbryte og bryte meg inn i samtalen på i større grad enn før. Spesielt viktig er dette med nye mennesker, ettersom alle vennene mine forstår at jeg har behov for å dele av tankene mine.


Kommentarer

Populære innlegg