Jeg er ikke vanskelig å glede

Rett over bakgården bor et par som har et inspirerende liv. Med opprinnelse fra gård er det uvanlig å kunne se rett inn på andre folks liv. Jeg smiler av å se dem på det hyggelige kjøkkenet. Inspirasjon. Menneskene i klassen min er spennende, og jeg gleder meg over gangene jeg får blitt litt og litt bedre kjent med dem. Mange forskjellige typer mennesker i den klassen. Noe så spennende!?

Mona presser meg til å ta utfordringer, og jeg digger henne for det. Denne høsten har jeg gjort så mye som er utenfor komfortsonen min. Det gir mestringsfølelse, som igjen gir god selvfølelse. Ved å tørre å gjennomføre føler jeg meg tøff, og får tanken av at "ingenting kan stoppe meg"! Mona er herlig. Hun har alltid et svar på mine teite spørsmål. Kristine hadde rett, det finnes ikke mange mennesker som det er lettere å bo med enn henne! Vi er et kollektiv på 3, uten stue. Vi henger på kjøkkenet eller hos hverandre. Iblant føles det litt som et sorority på college.

Jeg holder en julekalender for Marthe, så hun skal få en så god desember-måned som jeg ønsker henne. Kalenderen er fylt med utfordringer. En for hver dag. Marthe er en sånn person som meg. Vi er omsorgspersoner, som kan bli glade på andres vegne. Problemet der er at mennesker rundt oss ikke alltid er klare over hvor mye vi bryr oss om dem, og på den måten kan vi ofte overses. Derfor består Marthes julekalender av

Mennesker gjør meg så glad iblant.


Kommentarer

Populære innlegg