Caught by trend

Ved å eie en Mac viser man at man henger med på den kollektive. Men jeg har mine teorierom trend.

Trend er et dynamisk bilde av hvordan vi ideelt sett bør se ut/være. Når man føler seg misforstått av verden, eller føler seg som ikke del av den, så kan man fortsatt se ut som det ved å kle seg på en spesifikk måte.

Ved å følge trenden skaper man et image av seg selv om at man er en fresh og oppegående person. 

Når noen da sier; jeg følger ikke trend, jeg bare tar på meg det jeg vil, så rynker jeg panna. Dersom en lever blant andre mennesker blir man inspirert til tider, og jeg har troen på at alle følger trend i mindre eller større grad.

Jeg tror iblant at jeg er forut før trenden. At jeg kan plukke opp inspirasjon fra en gammel film, og at det er det som får meg til å klippe lugg. Den rare tingen er at jeg har et bilde i hodet om hva som er fint, som alle andre har og.

Trend er spennende. Og det er rart hvordandet lager mønstre i samfunnet som vi nesten ikke ser, og hvordan vi alle sammen kan bli påvirket av de samme kanalene til å synes det samme er fint. Et plagg du hater i dag kommer du til å elske om noen år, så ikke rakk ned på det for mye.

#vscocam

Kommentarer

Populære innlegg