Et poeng en bør tenke på.

Ariel: You want to kiss me?
Ren: Someday. 
Ariel: What’s this someday shit? 
Ren: What, you want to drop down right here and tumble? Yeah, we can do that, but the sweat is gonna dry and you’re still gonna feel like shit. Well, that’s for Chuck, not me.

Reblogget fra writtenonmyskin. Sitat fra filmen Footloose 2011.
Hun vil så gjerne ha han, men han ser hva hun egentlig trenger. Som Ren sier; Ariel kommer ikke til å føle seg bedre etterpå. Hun tror nok at den eneste måten å få han på, er å ha sex med han, men da er han ikke verdt det.

*" #? "*   *" #? "*   *" #? "*   *" #? "*   *" #? "*

En fin regel; aldri å drikke seg full eller gjøre noe seksuelt for å få bedre selvtillit, jeg er overbevist om at det ikke funker sånn. Lykke. Lykke fungerer ikke sånn. Men iblant når det føles som om ingen bryr seg om en, så kan det friste å gjøre seg litt glad i et øyeblikk.

Alt man trenger er kanskje bare et kompliment, eller å bevise for seg selv at man tør å gå ut av komfortsonen sin. De gangene jeg har følt meg nedfor eller kjedelig i år har jeg enten gått og sett på pene ting (blomster på Stortorvet/Oslo, sminke på Steen og Strøm, arkitektur på Bjørvika) eller gått på Tinderdate. Det har pushet meg og gitt meg følelsen av at jeg er tøff. Jeg har klart å ha en god følelse i en lang stund. Vinterdepresjon, tung eksamensperiode, og mindre initiativ gjorde siste halvår litt hardere. Da er det vanskelig å holde motet oppe.

Denne filmen gjør at jeg smiler fra innsiden og ut.


Kommentarer

Populære innlegg