Vi fant oss venner fra Colombia

For 3 år siden møtte jeg en mann på flyet til Barcelona. Jeg og Karianne var på skoletur og ble plassert på en treerrekke på flyet med denne mannen. Vi så ivrig ut av vinduet og kom på den måten i prat med han. Vi snakket spansk med han i en time, og avtalte å møtes igjen iløpet av uken i Barcelona. Han ringte oss noen ganger, men vi hadde så mye å gjøre med utvekslingsstudentene vi besøkte at vi ikke fikk møtt han.

For 1 år siden  møtte jeg han tilfeldigvis igjen på Grønland i Oslo, og for 2 uker siden var Therese og jeg i bursdagen hans. For en uke siden møtte vi han og vennene hans på Memphis i Oslo, og danset til Oslos beste utestedsmusikk!

I forhold til nyhetsbildet er det ikke så lurt å møte noen en ikke kjenner så godt som en kun møtte på et fly en gang. Men  jeg merker at for meg så får jeg så mye mer ut av sånne opplevelser som er litt annerledes enn å alltid bare dra ut med gjengen, snakke med folkene en snubler over osv. Selvom jeg savner å dra ut med gjengen fra klassen som jeg dro ut med 3-4 ganger i uken i fjor. Hvor har de blitt av?

Mange venninner av meg sier jeg er tøff som tør å gjøre så mye sprøtt. Det handler for meg om at vi blir gitt masse sjanser hele tiden, og det handler om å ta dem. Du av meg, det hørtes klisjé ut! Men iblant bør en presse seg litt ut av komfortsonen sin. Om en ikke tør å presse seg så langt kan en henge seg på noen man synes er morsomme eller kule, men blir litt skremt av. Så lenge du sørger for at de tar vare på deg om det trengs så kan du bare henge deg på og lære masse om annerledes måter og vaner.

Kommentarer

Populære innlegg