Danmark - for et herlig land

I grenen ved Skagen gikk jeg barbeint fra KATTEGAT til SKADERAK!

I tre dager nå har jeg og mammaen min vært i Danmark, men kun èn hel. På tirsdag etter jobben dro vi med ferga; Superspeed 2, til Hirtshals. Det tok cirka 4 timer, og vi var ikke på hotellet før klokka 22.... Det var masse fine ting og klær på båten, så vi fikk brukt tiden bra. :) Jeg kjøpte også litt sminke og fuktighetskrem i Taxfreen, og vi spiste oss overmette på buffeten.


-På onsdag gikk vi først en runde i Hjørring, før vi kjørte til Skagen.
Noen poser hentet vi opp her og der, og noen interessante butikker måtte vi bare gå forbi, for å rekke de aller beste.
Midt på dagen startet det å regne fra blå himmel i det kjente Skagen lyset, og jeg og mamma kjøpte oss en stor, sid regnfrakk hver i blå og rosa. Og vi syklet fra butikk til butikk, og satte oss til slutt på en kafè og kjøpte kakao, og så på regnet utafor vinduet.


I hele Danmark er det masse fine murhus, de er helt nydelige; et sånt vil jeg ha! De så ut som engelske villaer alle sammen, med sin hesteskoformede bygning med porter og rosebedd.
Hva synes du om Danmark? Hvordan ser ferien din ut?

Kommentarer

Danmark er utrolig koslig, og lav aldersgrense på alkohol har dem også, så danmark liker vi :D

Nå skal jeg til sandefjord i morra, også skal jeg 1 uke til kreta i august :D
Anette sa…
Jeg skal også til Kreta i år. Men det hørtes deilig ut å dra i august da. =)
Kristins sa…
du har blitt utfordret. Les mer på min blogg :-)

Populære innlegg