Kvitteringer, "jeg lærer av dem"

Vi bruker alle kvitteringer til forskjellige ting. Jeg lærer av dem.

Noen ganger tar jeg imot kvitteringen. Jeg legger den i veska, som jeg rydder ut av hjemme, og legger da kvitteringene på en benkflate. De må brukes til noe, derfor kaster jeg dem ikke. Jeg hadde en intensjon med å få kvitteringen i førsteomgang. 

Når de ligger på et bord og roter vil jeg rydde dem bort, men på rommet mitt finnes det ikke plass for u-utførte oppgaver. Når jeg rydder er jeg tvunget til å ta meg av dem. I dag gikk jeg gjennom dem, og skrev beskjeder til meg selv. Av syv kvitteringer var to unødvendige. Da har jeg tall på det, og får et mål. Neste måned skal jeg ikke ha en eneste unødvendig kvittering. 

Unødvendig er relativt. Jeg definerer unødvendig som;
"Det gjorde ikke dagen din bedre, det gledet ingen andre."

Kommentarer

Populære innlegg