Grekere er mennesker uten hastverk









I en uke nå, har jeg vært på ferie på Kreta; og en ting som har slått meg er hvor lite hastverk de har. Hver restaurant vi har vært på, har de kommet bort til oss og sagt
-Hello girls, can I get you something? i det sakteste tempoet du kan tenke deg.

Det er kanskje ikke så rart heller, at de er så avslappet; de går rundt i varmen, og har nok lært seg hvordan man roer ned norske turister.Kulturen dems er nok også sånn, og er nok også noe vi bør bli mer vant med.
Vi har spist god mat, ledd endel, og blitt overraska mange ganger; både over landskap, rare tilbredelser, og vannet, som var både salt og turkis og som fikk meg til å gråte meg gjennom en hel lunsj. :P
Hva har/skal du gjøre/gjort i høstferien?
Har du vært på Kreta?




Kommentarer

åå herregud, får helt vondt i magen når jeg leser du har vært i kreta. ELSKER det stedet så utrolig mye!!! Skulle vært der i høstferien selv, men det ble ikke noe av, så neste gang jeg skal dit blir neste sommer.
Hvor på kreta var du??
Anette sa…
Hehe, jeg er enig det var herlig! Jeg var i Ag. Marina. :D
Karianne sa…
Det høres ut som at du har hatt en kjempebra ferie ;D gleder meg til å se deg igjen! jiji <3
sv: AHHHH du er heldig, elsker det stedet!!! var du på noen utesteder eller ? :D er det varmt der nå?
Anette sa…
Hihi!
Det var velldig varmt, og av de 7 dagene vi var der, var det perfekt solskinn i 6 av dem! :D
Det var nok noen utesteder, vi snakka med ei norsk jente, som hadde bodd der i tre måneder, og hu var ute og festa hele natta, og sov halve dagen. ;D
Så det sier vel noe om det. :P

Populære innlegg