Musikk og tyggis er tingen for meg


I dag gjorde jeg ferdig en naturfagprøve, som er viktig for karakteren som skal stå på det endelige karakterkortet til sommeren. Jeg begynte på fradag, men da klarte jeg ikke å tenke! Guttene hadde guttedag på fredag, og man skulle tro det skulle være enklere i forhold til ro og sånt, men da blir det heller sånn at jeg reagerer på alle smålyder. x(
_____________________________________________________
Jeg har lenge tenkt at Ipod ikke er bra for konsentrasjonen på en prøve, men der tok jeg feil! Jeg hadde med meg denne deilige tyggispakka i sekken, og mobilen min med mitt nyfunnede headset, og tok begge deler i bruk når prøven startet.
Taylor Swift begynte å synge i ørene mine, og jeg følte jeg måtte skrive i takt med musikken. Plutselig kom jeg på alt jeg glemte om kromosomer og celledeling på fredag, og skrev som en foss. Jeg har endelig motbevist meg selv. Denne herlige fossefølelsen ga meg også utrolig mye overskudd hele restten av dagen, og jeg er fortsatt ikke trøtt.
Mitt spørsmål da er: Er det sikkert at den tyggisen er sukkerfri?
______________________________________________
Ellers i dag har jeg bare gjort lekser (lærerne går amok me lekser for tre uker fremover nå), men jeg tror jeg ligger greit an. Jeg kom akkurat hjem fra dansinga, hvor jeg takler den grooooovende 60-talls Hairspray-dansen litt bedre for hver gang.
Klarer du å konsentrere deg med musikk i ørene?
Hvem er dine yndlingssanger for øyeblikket?

Kommentarer

Klarte å konsentrere meg med musikk i ørene før, men nå må jeg ha det helt stilt om jeg skal gjøre noe viktig. MEN det er bedre å høre på musikk, enn bråkete medelever. Da blir man hvert fall forstyrret! :p
Min yndlingssang for tiden er The saturdays - ego :D
Jeg klarer å konsentrere meg med musikk hvis det er litt sånn rolig og musikk som jeg liker:D
Jorunn sa…
Jeg er glad i Coldplay, glad i er egentlig å undervurdere, jeg elsker dem.. hehe..
Anette sa…
Ja, det med at medelevene bråker pleier å være problemet i klassen min. ;)
Nå skal jeg sjekke ut de sangene dere har skrivd ned.
Cathrine sa…
Kjempe fin blogg anette:)
musikk og tyggis passer vel bra sammen ;)

Populære innlegg