Stille, spontan livsnyter, kul?

Noen av vennene mine er veldig livlige, helt utrolig livlige, alltid. Noe av de andre er litt mer... ja hva skal jeg si?; normale, kanskje. De livlige ler alltid imens de normale snakker litt dypere under overflaten.Et ord jeg egentlig kunne brukt om de andre vennene mine er det ordet ingen snille og ordentlige jenter vil ha brukt om seg selv; stille. : Når noen ler veldig høylytt av noe jeg ikke synes er så morsomt, smiler jeg jo av det. Andre ganger henger jeg meg på, for å prøve å få personen til å le enda kraftigere; og på noen funker det alltid.
:
Jeg er en stille jente, på en måte. Jeg er jo sosial og har mange venner, men allikevel kaller noen meg stille. Stille tror jeg er betegnelsen for jenter, som noen ganger liker å gå ut av bildet og bare se på de andre; hva de gjør, hvordan de reagerer, og tenke "mennesker er rare". Jeg prøver å ikke bli sett på som den stille typen; jeg prøver å rekke opp hånda masse i timen, være den som snakker når man står sammen i en stor gjeng; men allikevel fikk jeg høre senest i forrige uke at; Eeh, jeg tror kanskje de synes at du er litt stille, men søt da...
:
Noen ganger i timen tenker jeg at: min mening er ikke noe viktig her, eller: det er ikke så nødvendig å si dette her, eller: de andre må få plass til å si det de vil, da er det ikke plass for meg.
:
Det jeg vil si her er: ALDRI FORTELL EN 'STILLE' JENTE AT HUN ER STILLE!
: det ødelegger selvtilliten hennes. Å bli fortalt det er som å si at hun er en nerd, eller er veldig ordentlig, som er et annet ødeleggende ord. Vi har hørt det mange ganger, og trenger ikke høre det enda flere.
:
Noen sier jeg er stille, andre sier jeg er en spontan livsnyter, og andre sier jeg er kul. Det spørs nok litt på personen som sier det.

Det er dette vi vil:


YouTube - Ne-Yo - Miss Independent



YouTube - Camp Rock: Demi Lovato "This Is Me" FULL MOVIE SCENE (HQ)

Hvordan type er du?

Er dette for personlig til at du ville skrevet det?

Kommentarer

Maarth sa…
Jeg er nok av den typen du her beskriver som livlig. Snakker med alle, kommenterer ting på morsomme måter (ifølge andre), ler mye, gir litt av meg selv osv. ;-)

Vil nok ikke si at dette innlegget er for personlig til å kunne postes. Kommer litt an på, men jeg synes i alle fall ikke det.
Jorunn sa…
Jeg er ikke nødvendigvis livlig, men jeg prater myyyyye... Det sier alle.. Jeg finner meg fort til rette og prater i vei...
synes absolutt ikke det blir for personlig til at du kan skrive det. er ikke dette hva man har bloggen litt til. Skjønner deg veldig godt når du sier man ikke trenger å bli fortalt at man er en stille person. med meg selv kommer dt veldig annpå folk rundt meg og om jeg kjenner dem eller ikke. Kan være den mest utadvente som går ann, eller en veldig stille person.
synes absolutt ikke det blir for personlig til at du kan skrive det. er ikke dette hva man har bloggen litt til. Skjønner deg veldig godt når du sier man ikke trenger å bli fortalt at man er en stille person. med meg selv kommer dt veldig annpå folk rundt meg og om jeg kjenner dem eller ikke. Kan være den mest utadvente som går ann, eller en veldig stille person.
Line. sa…
jeg er vel litt begge deler. Jeg kan være litt stille vis det er mennesker jeg ikke kjenner, men som regel er jeg veldig utadvent, glad i å bli kjent med nye mennesker og snakker generelt veldig mye.
Synes ikke dette innlegget ble personlig. Noen ganger er det fint å få skrevet ting ned og få tilbakemeldinger på det. For noen dager siden postet jeg et veldig personlig innlegg og fikk MASSE respons på det.
Opp gjennom alle skoleårene har jeg vært den stille og sjenerte typen. Og jeg HATET når folk måtte påpeke det hele tiden, da sa jeg i hvert fall ikke noen ting.. Er glad jeg er blitt litt mer utadvent med årene :)
Baresilje sa…
Bra skrevet :) Kan tro det er kjipt at andre må påpeke det! Det får vel ikke akkurat folk til å ville åpne munnen noe mer da.
Har egentlig alltid vært den store skravlebøtta som kan finne på rare ting og smiler og ler mye. Noen kaller meg for skravlete og klager på latteren min. Jeg tror det alltid vil være noen som klager på ett eller annet, men så lenge man er seg selv og ikke gjør noen andre noe vondt, skal man være fornøyd med den man er! Alle er forskjellige, og det hadde vært kjedelig ellers :)
Anette sa…
Takk for alle kommentarene! :D

Populære innlegg