Hva tenker han på?

 I går på øvelseskjøringsturen min så jeg ikke bare et bryllup, jeg så også en gammel mann, som gikk tur med hunden sin. Hunden var en nydelig Golden Retriver, med lang glatt pels, akkurat som jeg alltid har ønsket meg.
Mannen gikk der med hunden sin alene, og jeg ble veldig nysgjerrig på hvorfor han var alene, og hva han tenkte på! Kanskje han var enkemann, og den eneste oppgaven han hadde å gjøre om dagen var å gå tur med hunden sin. Eller kanskje kona venta hjemme med middagen klar; som var kjøttkaker i brun saus?
Jeg elsker å prøve å tenke meg til hva som er folks historie. Som at  man iblant ser "tragiske" par på bussen, og da liker jeg å tenke på at han sikkert en gang, på en av de første datene ga henne en rosse og sa: "du skinner like sterkt som stjernene"
Hva er bedre enn å se på mennesker, og prøve å finne ut av det  store mysteriet; hvem er denne personen?

Hva tror du denne gamle mannen tenkte på?

Kommentarer

Karianne sa…
det er så gøy å lese/høre deg fortelle de tankene der, anette! for det er noe jeg ikke pleier å gjøre selv, men som i grunn er veldig spennende på en måte. :)
Søta!
Jeg tror han tenker på kona si, eller håper at barnet hans kommer og besøker han snart :)

Populære innlegg