Gult paisley-skjørt (hjemmelaget)



 
For ca et år siden kkjøpte jeg stoff i Tønsberg for å lage et skjørt. Det stoffet har ligget omtrent urørt i et år, men på fredag sydde jeg det sammen til et skjørt. Jeg brukte avklipte olabukseben som midjebelte, en knapp fra en Vila-bukse i siden.
 
1. Først brettet jeg det sånn jeg ville ha det, og strøk det så det skulle holde seg sånn.
2. Jeg sydde skjørtets ender sammen.
3. Så sydde jeg på midjebelten med tre sømmer.
4. Jeg sydde det opp, slo inn en knapp, og sydde rundt knappehullet.
 
Dette brukte jeg nesten en hel dag på, men jeg ble fornøyd.
Først på den dagen dro jeg på yoga på Farris Bad med noen venninner, så dro vi videre med noen flere på Kafe Sanden på Bølgen, og deretter videre til å ha en redesign hos meg. Jeg liker sånne kreative dager!

Kommentarer

Populære innlegg