Reisen til Melbourne

Nå er jeg på vei til å flytte til utlandet for første gang. Jeg skal bo i Melbourne i 6 mnd i sammenheng med utveksling fra bachelorgraden i Oslo. Jeg har reist en del, men på det meste i 3 uker. Jeg er helt forvirra når det kommer til tidsforskjell på de forskjellige stedene akkurat nå, men kvelden vi dro sov mamma og jeg såvidt litt på sofaen foran peisen. Mamma og pappa kjørte meg til flyplassen kl 1 på morgenen, der vi møtte gutta jeg skulle reise med.

Første flytur varte i tre timer fra Gardermoen til Amsterdam, der ventet vi i 4,5 timer, før vi tog neste fly til Hong Kong. Det flyet tok 10 timer, og nå venter vi på siste flyet som skal føre oss til Melbourne. Reisen har gått kjempefort, og jeg har ikke tenkt én gang at jeg skulle ønske den gikk fortere. I Amsterdam gikk jeg en tur på Cafe Chocolat, og unnet meg en croissant og kakao med nydelig smak av latte macchiato. Jeg gadd ikke sminke på reisen, og har blek hud med utbrudd. Jeg liker å føle meg freshere på en så nydelig kafe som Cafe Chocolat, men det er viktig å kunne unne seg luksus selv om man ikke er på sitt fresheste.

På Gardermoen trodde jeg jeg skulle få panikk og ikke ønske å dra, men jeg har aldri følt meg mer klar. Dette blir en opplevelse og en utfordring, som jeg trenger for meg selv! Nå drar vi snart, 10 timer igjen før vi er fremme der vi skal være en god stund. Jeg gleder meg.



Kommentarer

Populære innlegg