En perfekt venn

Jeg tenker ofte at jeg vil være løsningen i stedenfor problemet. Noen mennesker er som skapt for å lage trøbbel, men jeg vil være den som kommer og ordner opp, og alle blir glade. Men hvem vil ikke det? Hva liker man selv at en venn er?

Mange av oss har fått visdomsord siden vi ble født, men allikevel er det en del folk som ikke skat si take for maten, eller ikke si frekke ting til foreldrene til vennen din. For at en venn skal være perfekt, er det masse som teller. Alt skal være plettfritt;!





Man skal helst være; omsorgsfull, oppmerksom, kunne le av alt vennene sier, snill, skryte (men ikke av deg selv), sende oppmerksomheten du får rett over på vennene dine, aldri si noe negativt om vennen din (kalle den stygge/slemme ting, baksnakke), takke, spørre om lov, ikke sette beina på bordet hjemme hos deg, og masse mer.

Hvis dette var sånn vi alle skulle være, hadde jeg ikke klart alt, men jeg prøver strengt talt hver dag! Jeg tenker på hva jeg kan gjør for å gjøre meg bedre som venn og menneske ofte!




Grunnen til at jeg skriver om dette nå er kanskje at jeg har vært leder på konfirmasjonsleir siden fredag og til i dag kl 15.00! Masse ansvar, masse slitenhet, og masse godteri. Jeg var leder på kristen konfirmasjonsleir, og temaet i helga var TLGIVELSE. Og hver gang jeg er i kirka eller på et kristent arrangement føler jeg at jeg kan begynne på nytt og være bedre da.

Hva synes du det innebærer, det å være en god venn?
Kjenner jeg deg, hva kan jeg gjøre for å bli en bedre venn?
Hva har du gjort i helga?

Kommentarer

mye enig med deg ja! En god venn bør være der for deg, til å kunne stole 100 % på, en som man kan snakke med uansett tid og uansett hva det gjelder, en man kan le med og ikke av, en som min bestevenn:D tihi
Anette sa…
Hihi. :) Det er koselig med en bestevenn, som ofte har mye av de tingene!
Veldig enig i det du skriver, synes en venn skal være glad i deg akkurat som du er, og ikke prøve å forandre deg :)

En perfekt venn er en som deg <3
Vildepilde :D sa…
Jaggu fikk du ikke sniki inn enda et bilde av meg x]
Men da skal jeg være god venn og skryte av deg (ikke meg selv) og si at på det bildet var du veldig fin, og matcha jo bakgrunnen helt prrrfekt ;D
Jeg er alltid så ufotogen, du kommer alltid godt ut av det ;* <3
Anette sa…
Tia, du er mye av inspirasjonen min! Du er det beste mennesket jeg vet om!

Aww, snilt sagt Vilde! :P Skrøyt litt av meg der ja. ;D
Karianne sa…
jeg synes du er en fantastisk venn jeg <3
du er noe helt annet enn alle andre, noe mye bedre! ;*

Populære innlegg