PARIS in my heart (2)


På lørdagen dro vi på vintage-shopping i et kult og urbant strøk, etterfulgt av en fantastisk pastarett der vi måtte flytte mange møbler for å få satt oss ned rundt det lille bordet. Denne dagen dro vi også på en butikk som solgte luksus-sjokolader.


På søndag tok vi en photoshoot+crepe/pannekake+tilskuere av et danseshow foran Eiffeltårnet. Herlig å se det høye tårnet reise seg opp fra noe som ligner engelske felleshager enda en gang! Vi tok deretter metroen til Champs Elysse. Her gikk vi til blant annet Sephora og Laduree. Laduree er butikke der de selger makroner og diverse andre søtsaker. Det var helt herlig søtt der inne; pastellgrønt og lilla vegger med store utskjærte pynte"bjelker" i gammelbritisk gull. Dette er en ting man må se om man er i Paris!

En annen butikk vi gikk innom var Sephora, som er en stor sminkebutikk med mange avdelinger der man finner hele utvalget til alle sminkemerkene. Man kan ta med seg en kurv innover for å få med mer. Det var kjempemasse mennesker der, som var grunnen til at jeg kun kjøpte to neglelakker. Og pågrunn av at jeg kjøpte to så fikk jeg en gratis neglbehandling på kjøpet. Imens jeg satt der, og damen som ordnet neglene mine prøvde å forklare meg hvor mange lag med neglelakk hun skulle legge på fransk ble "I'm sexy and I know it" satt på på høyt volum. Kjempemorsomt at der og da skjønte vi endelig hva hverandre sa, da vi begynte å synge med.

Litt senere spiste vi pizza i et homsestrøk der jeg tok en drink som gikk rett til hodet på meg, mye pågrunn av at jeg var så sulten. Kelneren var kjempekjekk, men kanskje homofil? Pizzaen jeg bestilte var supergod og hadde de rareste ingrediensene du kan ha på en pizza; fløte, pommes frites, bacon og løk. Fantastisk god!


Senere på kvelden dro vi på en bar: en herlig liten bar med masse indi-mennesker (de originale menneskene i urbane strøk, som kan faktaene om livet!) Det var open-mic, og når vi ankom den lille baren, gikk opp en trang trapp, bort en gang, ned en annen trang trapp og trengte oss gjennom menneskene da fikk vi se en fransk mann på ca 30 år som sang en egenlaget og annerledes sang på fransk. Det var kultur det!

Kommentarer

For noen digge dager!
ooog noen koselige bilder!

Populære innlegg