UBDM

UBDM: Ungdommens Bispedømme Møte
Jeg har akkurat hatt en fantastisk helg et sted i Sandefjord. Dette er en gratis helg på hotell der vi (I år var 42 engasjerte ungdom) diskuterer forskjellige saker, stemmer om hvorvidt de er viktige og blir kjent med hverandre. Jeg var på gruppen som diskuterte hvordan man kan gjøre menighetene og kirkene til grønne menigheter og kirker. Egentlig digger jeg å diskutere, og fikk denne helgen en mulighet til å være med på den store påvirkningen som skal til for at folk skal minske sine CO2-utslipp.

Vi bodde på Strand leirsted på Østerøya i Sandefjord, og jeg må si; maken til gjeng. Kristent fellesskap er undervurdert! Jeg har alltid vært medlem av kristne kretser, så har aldri kjent på om jeg savner det eller om hvor bra det faktisk er. Det er sikkert ikke alle unge kristne fellesskap, men de som er bra er fabelaktige. På fredag ble jeg kjent med cirka 10 herlige mennesker, og på lørdag ca 10 til. Energien og positiviteten var på topp hele tiden!


Kommentarer

Populære innlegg