Utdanningsvalg-videregående

I dag har jeg, og resten av 9. klassingene i byen, besøkt to linjer vi kanskje skal gå på om to år. Jeg var på MD (medie og kommunikasjon), og HS (helse og sosial).

På MD var det et koselig miljø, vi skulle lage radioprogram/nyhetssending, og redigere det etterpå. Gloppe virket ganske fin, og det var koselig å besøke en sånn litt gammel skole igjen.

HS tror jeg ikke er det jeg skal satse på, men det var greit å få prøvd det. Vi skulle lage en brosjyre, og fikk ikke så bra beskjeder, annet enn det. Jeg la også merke til at om jeg tar denne linja, kommer jeg mest sannsynlig i klasse med bare jenter, og jeg vet ikke helt om det er det jeg vil heller.

Nå sitter jeg her med hodet fylt opp av inntrykk; kanskje jeg skal gå den sikre veien, og ta studiespesialisering, kanskje jeg skal bli sykepleier, eller kanskje jeg skal gå på MK og ha det gøy samtidig med skolen.


Hva burde jeg? Sliter du med å velge?
Har du tatt et sånt valg, hva valgte du?
Hva har du gjort i dag?

Kommentarer

Morsomt bilde nea! ;D
Jeg valgte studiespes., men det vet du jo :)
<3
Anette sa…
Fant et bilde av en tannlege, og satte inn meg istedenfor. ;)
<3
karianne sa…
haha søtt bilde : -)
jeg er veldig usikker, men tenker litt på studiespes. håper vi kommer til å treffes av og til å skolen!
Siri sa…
så søt blogg du ahr, anette :)
Anonym sa…
jeg sleit også sykt med å velge, jeg var ikke sikker før det var for sent :P men det blei studiespesialiserende, og det blir nok greit det :)
i dag har jeg gjort veldig lite spennende :P
Anette sa…
Ja, Karri, kanskje vi kommer dit sammen. ;)
Takk Siri! :)
Jeg tror de fleste sliter med å velge, og det er nok ikke mange som er veldig sikre før de søker heller. :/
Men uansett hva man velger er det bare tre år, og man kan alltids ta påbygging studiespesialiserende siste året, så. :)

Populære innlegg