What will I be, it's up to me...

I can decide the future how I want it to be...
Denne uka er det FOKUSUKE på skolen min, for 9. trinnet.
Vi startet den i går med å få besøk av DAG ERIK PEDERSEN, som holdt et foredrag om at man kan arbeide seg opp til noe, egentlig hva som helst, bare viljen er der, og du setter det som mål. Han fortalte det så bra, at når han var ferdig satt jeg og måpa. Han inspirerte meg kraftig med så flink han var!

Etter det hørte vi på folk som kom for å fortelle om yrkene sine, det har de fortsatt med i dag, og jeg sitter igjen med endel beslutninger, inntrykk og forvirrelser. Men dette har for det meste vært positivt.
Jeg har hørt på; Eiendomsmegler, advokat, Manpower, journalist, biblotekar, ballettpedagog.
Alle var flinke, og alle hjalp til med å endre mine syn på de yrkene. Bra opplegg av skolen min. :)

Har dere spesielle uker?
Hva tenker du på når du hører disse yrkene?
Hva har du gjort disse to dagene?

Kommentarer

Anonym sa…
Jeg synes headeren din var utrolig kul, Anette! :- )
Anonym sa…
Enig med Runa :*
Begynte å synge på sangen ;D

Nei, jeg syns det er veldig koselig med fokusuker da, gjøre noe litt annerledes :]
Men har ikke peiling på hva jeg vil bli! :S
Er så mye morsomt å velge mellom! :D
Fram til i dag for ekspempel, har jeg bare sett på jobben som baker som noe helt lost som jeg ikke har syntes var interessant i det hele tatt!
Men nå som jeg var og hørte på han baker-mannen, så blei yrket baker plutselig skikkelig spennende! :D

Klem og nuss fra en forvirra Vilde :]<33
(Men har ikke planer om å bli baker da, da kommer jeg til å brenne opp både ditt og datt ;D)
Anette sa…
Takk Runa. :)
Vilde, jeg tror det er lurt du holder deg til instruksjoner til tilogmed micro'n. ;)
Koselig med lang kommenta!!! :*:*:*
Anonym sa…
Smart tenkt, Vilde!:P..

JO, fokusuker er dritgøy. helt til man blir nektet å spille gitar av ingvild:P..
Men jeg har fått et nytt syn på dette med jobb, nå.. jeg føler meg enda sikrere på hva jeg vil, og jeg har endelig funnet ut hva jeg absolutt IKKE vil.
Så fokusuker om slikt er SUNT:D:D
(Ps. godt råd for fremtiden: Aldri be en musiker om å legge ned instrumentet:P)
Anette sa…
God ide Bøe. ;)Flott du får finni ut noe. :)
sv; ja, ganske bra faktisk, si 6 FINE ting om seg selv kan være litt vanskelig :p

utrolig fin header! :)
Anette sa…
Takk.:)
Ja er ganske enig med det.
Anonym sa…
skole skole skole :)
det har skjedd mine to siste dager
Marianne sa…
Så søt header=)
Anette sa…
Ja, det er ofte altfor mye skole, men deilig med sånne uker som dette. :)
Takk. :D

Populære innlegg