Japan, sakura blomst & Hanami, du så søtt!





I Japan er kirsebærblomst noe veldig fint. Siden de kun blomstrer i to uker; så symboliserer dette at livet ikke er så langt. Og at; "Du skal leve hver dag, som om den var den siste".
Hvert år har de derfor en fest under denne sesongen, kalt "hanami". Værfolk følger med på været i lang tid i forveien, og det planlegges en fest på dagen, men oftest om kvelden, under et kirsebærtre.Yozakura kaller de Hanami om kvelden, som egentlig betyr "night sakura".

Eldre foretrekker iblant å heller feire plummene på plummetreet; fordi det feires roligere.
Jeg har virkelig begynt å få en greie for Japan nå; for dette er jo et kjempesøtt arrangement. Og jeg har lagt merke til en blogg av en svensk japansk jente som bor i Japan med sin svenske kjæreste: Fokis blogg, hun lager mange av klærne sine selv, og tar flotte outfit-bilder. Hun ser ut som hun er tatt rett ut av en tegneserie om en stilig tenåringsjente. Bloggen er litt mer rosa enn hva jeg selv ville hatt, men den er herlig søt!
SÅ: min nyeste drøm er å dra til Japan!
Vil du dra til Japan?

Kommentarer

Karianne sa…
Så gøy å lese. Det om at man skal leve hver dag var utrolig søtt forbundet med kirsebærtreet! <3 Japan burde du dra til, det hadde sikkert vørt utroolig spennende! Det kan være en ting du skal gjøre før du dør;D
Anette sa…
Ja, jeg kan sette det opp på lista! :P
Så søtt :) Og den bloggen hennes var også kjempesøt^^
Har ikke tenkt på at jeg vil dra til Japan, men jeg skjønner mer hvorfor man burde dra dit nå;)

Populære innlegg